vasárnap

Csirkehús muffin, rakott kelkáposzta, Heni, Tamás névnap, és nem utolsó sorban Szent Patrik nap

Nos ez a hétvégém is elég mozgalmasra sikerült. Pénteken bulipázs, szombaton színház (Honfoglalás a RaM Colosseumban) vasárnap nagy családi ebéd névnapokat ünneplendő. Bulipázsról már beszámoltam, színházról nem akarok írni (akit érdekel a darab, nézze meg). Családi ebédi menüből is csak két fogásról szeretnék szót ejteni.
Az egyik a rakott kelkáposzta. Erről csak annyit, hogy készült. És kizárólag azért, hogy ingerkedjek egy kicsit Luca barátnémmal, és az ő hites urával. (háttérinfó: Mikor először nálunk jártak pár éve, ezt sütöttem, és Zolinak annyira ízlett, hogy azóta is, mindig emlegeti, amikor Luca süt neki)
A másik a csirkehús muffin.
Nem vagyok egy nagy konyhatündér, főleg az ilyen nagy létszámú ebédeket szeretem(ném) megúszni minél kevesebb munkával, ezért leginkább olyan recepteket keresek, amit csak beteszek a sütőbe, és kész is.
Találtam egy receptet, csirkehús, és sajt a fő összetevők. Ez az ami nekem való! Múlt héten már elkészítettem, a család (a szűk család) jóváhagyta.
Nos. Mindent beszereztem, amit a recept előírt, előkészítettem a húst, bekevertem, majd elkezdtem az őzgerinc forma után kutatni a szekrényben... addig, amíg a kezembe nem került a muffin formám... Egyszer már beszámoltam róla, hogy nekem egyszerűen fizikai fájdalmat okoz egy recept, útmutató pontos betartása. Ez történt most is. Nem is kutattam tovább, az őzgerinc forma után. A muffin formákat a recept útmutatása szerint kibéleltem baconnal, bele a kikevert massza, mehetett a sütőbe a rakott kel fölé. 40 perc helyett 30 percre, majd megszórtam a muffinkák tetejét reszelt sajttal, visszatettem 8 percre.

Nagy sikert arattam velük. Ajánlom mindenkinek.
A folyamatról nem készítettem képeket, mert készült ezen kívül néhány féle étel, ami kissé lefoglalt. Ezt a néhány képet is a család gúnyolódó megjegyzései közben készítettem.
Csak hogy a családi ebédről némi fogalmat alkossatok a menü:
- Csontleves cérnametélttel
- Csirkepörkölt alsó combból
- Rakott kelkáposzta ( 2 tepsi)
- Csirkemuffin
- Sült krumpli
- Rizi-bizi
- Túró torta
- Tiramisu

Szent Patrik napról meg csak azért szeretnék megemlékezni, mert pár napja fejeztem be egy könyvet, ami Írországban játszódik, ezért elég sok kifejezésre, helyre kerestem rá a google-on, és már ekkor is terveztem egy Írországgal kapcsolatos bejegyzést, amit végül nem írtam meg. Viszont ma, amikor a recept miatt beléptem a netre, a google emlékeztetett rá, hogy ma van az Írek nagy ünnepe. Így egy ír videó erejéig mégis utalok rá, mennyire tetszik ennek a népnek a kultúrája, táncuk, zenéjük.




1 megjegyzés:

Rita írta...

Akkor ki a konyhatündér, ha nem te:)? Nem semmi menüt főztél meg!

A csirkés muffin nagyon jó ötlet, ki figim próbálni. Nálunk nagy kedvenc a muffinformában sült, baconnal bebugyolált, mediterrán fűszerezésű húsgombóc.