vasárnap

Paleósított csoki torta

Vendégeket vártunk, ezért készítettem magamnak is egy tortát. Bár a vendégekkel olyan jól elbeszélgettünk, hogy el is felejtkeztem róla, hogy nekem is van sütim.
Egyébként gond nélkül tartom a paleos életmódot minden körülmény között. (Karácsonykor is jókat ettem úgy, hogy közben paleo-s is maradtam)


 Hozzávalók:
2 M-es méretű tojás 
1/2 csésze eritrit (110g)
1/2 csésze cocomas (60g)
1/4 csésze kókuszolaj (folyékony halmazállapotban)
1 vaníliarúd kikapart belseje (a külseje ment a vaniliás eritrites üvegecskébe)
1/2 csésze presszó kávé (nem melegen!)
1/2 csésze cukrozatlan kakaópor átszitálva (60g)
1 csésze mandulaliszt (zsírtalanított) (130g) (én most így, de simán lehet 1/3 részenként gesztenye, kókusz, és mandula liszt)
1 és1/2 teáskanál foszfátmentes sütőpor
1/2 teáskanál só
reszelt kezeletlen narancs héja
 
100g jó minőségű étcsokoládé
3/4 csésze cocmas (90 g)
2 teáskanál kókuszvirág cukor (kompromisszumos, de talán ilyen jeles alkalommal belefér)
 
Menet közben úgy döntöttem, hogy felturbózom egy kis durvára vágott dióval, aszalt szilvával, aszalt vörösáfonyával.
 
1 csésze: 2,5 dl
 
Elkészítés:
A tojásokat alaposan kikevertem az eritrittel, hozzáadtam a cocmast, a kókuszolajat, vaníliát, és a kávét. A mandulalisztbe keverjük bele a kakóport, a sütőport, sót, adjuk a folyékony anyagokhoz, és dolgozzuk össze alaposan.
Nekem egy kisméretű formám van 8 szeletes (kb 18 cm-s átmérőjű) teflon, ezt nem feltétlenül kell kibélelni sütőpapírral, de persze nem árt meg neki. Ebbe öntöttem a masszát 2 - 3 részletben, és minden réteget megszórtam a dióval, és az aszalt gyümölccsel (mert akkor jutott eszembe, hogy teszek bele, amikor a massza már össze volt dolgozva, és egy része a formában volt), 175 fokra előmelegített sütőbe tettem. Fogpiszkáló próbák közben kiderült, hogy minimum 50 perc kellett neki légkevergetésen.

Amíg a süti a sütőben időzött, kikevertem tetejére a ganache-t (?). A cocmast felmelegítettem majdnem forrásig, beletördeltem a csokoládét, és erőteljesen elkevertemem benne (tettem bele érzésre egy kis kókuszvirágcukrot is, hogy lágyítsam az étcsoki erőteljes ízét).  

A kisült a tortát rácsra, tettem, kihűtöttem, mikor kihűlt visszatettem a formába, és ráöntöttem lehűlt tejszínescsokis öntetet. Hűtőben hagytam megdermedni a ganace-t. 
 
Nagyon finom, de nekem 1 kis szelet egyszerre elég is. Ha valaki nálam nagyobb csoki fun, akkor kész mámor!
 
A recept nem paleos változatát itt találtam, ezt paleosítottam.

2 megjegyzés:

Luca írta...

Na, ezt ki kell próbálnom.

ancsapancsa írta...

Tudom ajánlani. :-)