vasárnap

Barcelona

Most, hogy már visszaérkeztünk, már minden aggály nélkül meg tudom írni az utunkról szóló bejegyzést.
Az elmúlt év utolsó napjait, és az Új Év első napját Barcelonában töltöttük. Ez volt a család karácsonyi ajándéka.
Maga az ötlet, hogy elmenjünk Barcelonába egy nagyon spontán ötletből fejlődött valós tervvé, melyet befolyásoltak váratlan tényezők. A Szilvesztert nem szerettem volna itthon tölteni, mert az utóbbi időben egyre nehezebben ment a buli megszervezése. Nem is szeretem a Szilvesztert, gondoltam máshol másmilyen lesz. Ha nem itthon, akkor hol? Valami melegebb helyen. Nézegetve a melegebb helyeket, olyan árkategóriákkal találtam magam szemben, amit nem szívesen áldoztam volna egy útra. (annyi egyéb fontosabb célra tudnám azt az összeget elkölteni, ha rendelkezésre állna).
Végül egyszer csak jött az ötlet: Barcelona. Aki járt itt, mind szuperlatívuszokban beszél erről a városról.

A tervezés időszakában nagyon nagy segítségemre volt az internet.
Rengeteg úti leírás, különböző blogokról, még a véglegesített szállásunk is egy olyan oldal megtalálásával függ össze, amit a látnivalók, és azok megközelítésének keresgélése közben találtam. Ekkor már le volt foglalva a szállásunk, a szállás le is vonta a kártyámról a foglalási díjat (amitől egyébként frászt kaptam, mert a booking oldalán az volt az információ, hogy nincs foglalási díj, november 29.-ig ingyenesnek volt feltüntetve) tulajdonképpen ez vezetett ahhoz, hogy az utazás tervezgetése valós úttá vált. Mielőtt választ kaptam volna a levont foglalási díjjal kapcsolatos reklamációmra, szembe jött egy lehetőség a Facebook-on, hogy azon az adott napon minden repülő jegy 20%-os kedvezménnyel vásárolható meg. Így megvettem a repjegyet, utána megkaptam a választ, hogy a levonást visszakapom, ha az adott határidőig visszamondom a foglalást. Végül is akkor már megvolt a repülőjegy, így nem akartam visszamondani, de végül mégis másik szállást választottam, mert találtam olcsóbbat. (a foglalási összeget visszakaptam)
Mindent leszerveztem, interneten megvettem a belépőjegyeket, és útnak indultunk. Nagyon izgultam, hogy jó időnk legyen, és hogy jól sikerüljön az út.

1. napi (dec. 29.) programunk a reptérről a városba bejutás (nagyon egyszerűen a Renfe vonattal, arról átszállva a metróra, fejenként 1 € ból eljutottunk a szállásig.) Majd a lepakolás után az Aquárium:
Mindenhol -tehát itt is - rengeteg képet készítettünk, ez csak némi ízelítő:


séta a kikötőben,



és a Gótikus negyedben,






Szent Eulália székesegyház:
A székesegyházban libák laknak a szökőkút körül:
A tetejére is fel lehet liftezni
Ennyire közel nem mehettem, csak a technika segítségével lett ennyire közeli a kép
Ő csak úgy pózolt a tetőn nekem:


2. napi (dec 30.) program reggel korán a Sagrada Familia 9:15-re szólt a belépőnk. A szállástól 1 metróval átszállás nélkül eljutottunk. Bevallom, hogy kívülről nekem soha nem tetszett, de ugye kötelező látnivaló, hát nézzük meg. Belülről viszont olyan káprázatos, hogy leesett az állam.
Nem is értem. Ezek az ablakok kívülről nem is látszenak








Az egyik kapu egy részlete:
Egy másik kapu részlete:
érdemes a feliratokat böngészni egy kicsit, hogy meglepetés érjen bennünket.



A homlokzat alatt ott bújik meg a rózsaablak


Majd a Sant Pau kórház következett.
A kórház egy része már nem működik, ez a világörökség része. Valami csodálatos épület együttes, de főleg a főépület a legcsodálatosabb:






Igen! Jól látjátok! Az egy (a sok közül) narancsfa, roskadásig naranccsal (DECEMBER 30.-ÁN!!
A termés közelről:
A narancsfák alatt levendula ágyások:



Ezután indultunk a Güel Parkba. Ide nem vettünk belépőt, mert több információ alapján az ingyenesen megnézhető rész is nagyon szép. Amikor a helyszínre értünk sok-sok gyaloglás után, úgy döntöttünk, hogy bemegyünk, viszont sokan álltak sorba, ezért előtte kószáltunk egy kicsit az ingyenes részen. Amikor újból beálltunk volna a sorba, akkor már aznap több jegyet nem adnak el. Szóval kissé csalódottan körbe jártuk, és be be nézegettünk, majd haza indultunk.


A pálmafákon papagályok vircsaftoltak:


Haza felé véletlenül korábban szálltunk le a buszról, ezért nagyon sokat kellett gyalogolnunk, hogy egyáltalán rájöjjünk, hogy hol vagyunk. Felfedeztük Barcelona nem turistáknak hírdetett részeit is. (szívesen kihagytam volna)

3. napon (dec 31.-én) a Barcelóna stadion,

 a Casa Mila (La Pedrera),

a piac a Ramblán:


 majd a szilveszteri buli a Mágikus szökőkútnál



4. napon Felsétáltunk a Montjuic-ra,

Ez egy agave virág és bimbó(?)
Ez egy kör alakban lerakott kövekből, mindenféle alkatrészekből alkotott kis árnyas terecske
Vár a Montjuic-on:
Libegővel jöttünk le a hegyről

kimentünk a tengerpartra,

megnéztük a Parc de la Ciutadella parkot.




5. napon reggel indult haza a repülőnk. Gyönyörű időben repültünk, a levegőből megcsodálhattuk Monacót, Nizzát, Genovát, Velencét. Haza érve 10 percig körözött a gép Budapest felett, mert akkora köd volt, hogy az orrunkig is alig láttunk, de a pilóta sikeresen megoldotta a landolást.

Amit kihagytunk: Tibidabo, Güel Palota, Picasso Múzeum, Catalán Zene Palotája, Monsterat. És amiről még nem is tudunk. :-)

Összegezve úgy fogalmaznék diplomatikusan, hogy valós képet láttunk Barcelonáról. Láttunk szépséges helyeket, láttunk koldusokat, koszt, büdös is volt jó párszor. A szállásunk falai szinte minden hangot áteresztettek, ezért keveset aludtunk, de a szilveszteri buli a mágikus szökőkútnál fergeteges volt, a nevezetességek lélegzetelállítóak. Bár valószínű, hogy a jövőben már nem megyünk el Barcelonába, inkább más országba, más városba, hogy minél többet lássunk, de egyszer mindenkinek látnia kell(ene).

Nincsenek megjegyzések: