hétfő

Táska, avagy farmer újrahasznosítás

Május óta adós vagyok a húgomnak a névnapi ajándékával. Azt kérte, hogy táska legyen és kék. Eddig a múzsa nem nagyon (egyáltalán nem, messze elkerül az utóbbi időben) csókolgatott össze, így mindig csak szabadkoztam. Arra nem nagyon hivatkozhatok, hogy nincs időm, mert az igazából sosincs, viszont ha elkap a gépszíj, az időhiány engem nem tántoríthat vissza, ha rám jön a varrhatnék, képes vagyok éjjel 2-ig is brümmögni (ahogy a gyerekeim szokták mondani) a varrógéppel.
Tehát az egyedüli kifogásom az volt, hogy nem volt kedvem, ötletem, késztetésem.
A minap a Facebookon jött szembe velem egy hasonló (de nem teljesen ilyen) fazonú táska.
Épp a felgyülemlett farmernadrágok darabolásával voltam elfoglalva, mert a kutya, és a cicák kosarába akarok új szivacsot tenni, és a nadrágszárak összevarrásával fogom a kellő méretű aránylag strapa bíró huzatot elkészíteni.
Ezt a farmert egy kicsit jobban megnézegettem, és arra jutottam, hogy nincs szívem ezt a farrészt kidobni (muszáj szanálnom, mert már nem férek be a szobámba)
Ez a fazon valljuk be nem kifejezetten praktikus táska fazon. Az eredetinek (amit a fb-on láttam) nem volt záródása sem, ami nemcsak a zsebtolvajok miatt érdekes, de én például simán kiönteném egy ilyen táska tartalmát a kocsiban, amikor egy nagyobb fékezéskor a táska leborulna az ülésről.
Első fázisban megvarrtam a táska testet. Sokáig guberáltam az anyagaim között, mire rátaláltam erre a virágosra, ami kék is, és a mintában a farmer tűzésének a színei is visszaköszönnek, így szerintem szép összhang van a két anyag közt. Akkor még ötletem sem volt, hogy a táska záródását hogy fogom megoldani, de úgy voltam vele, hogy majd menet közben jön az ihlet a záródással kapcsolatban. Végül tényleg kitaláltam, hogy hogy legyen: A táska szájánál a cippzár két külön részből áll, és középről indul.
Túl sok zseb nincs benne, mert ez a fazon nem különálló béléssel készül, hanem az oldalak összevarrása után be kell bélelni, ferde pánttal az íves részt leszegni, és ezután összevarrni a két fél részt az íves vonal mentén.


 A szabásminta:


A megadott méretek irányadóak, hiszen a rendelkezésre álló farmernadrág mérete nagyban befolyásolja, hogy mekkora rész vágható ki belőle.

1 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon jó lett. Én is elég régóta kacérkodom táska varrással a farmerokból. De a múzsa nálam is csak üldögél.....