szombat

Róma 1.

Mint arról már előzőleg írtam, a tavalyi évben elég sok helyen megfordultam. Legalábbis ahhoz képest sok, hogy a megelőző években nem volt alkalmam ilyen sűrűn utazni. Több tényező is hozzájárult, hogy ez megvalósulhasson. Felnőttek a gyerekek, bár még nem dolgoznak, mert egyetemre, fősulira járnak, de mellette diákmunkásként dolgoznak, ezzel előteremtik a saját igényeikre az anyagiakat. Járják a saját útjukat, nem feltétlenül szeretnek velünk "lógni". Így több lett a szabadidőnk, és az erre fordítható anyagi keret. E mellett ráéreztem az olcsóbb repülőjegyek rátalásának módszerére. Időben is elég rugalmasak tudunk lenni, nem egy adott dátumhoz ragaszkodva keresek, hanem az adódó lehetőségeket aránylag szabadon ki tudjuk használni.
Így adódott, hogy egy októberi napon olyan olcsó repülőjegyre bukkantam Róma irányába, hogy el sem tudtam hinni. 6500.- oda-vissza. Épp előtte jelentette ki az én férjuram, hogy most már többet ne utazzunk, mert túl sok a jóból. Ezért szóltam néhány kollégámnak, hogy ha érdekli őket, itt a lehetőség. Közben azért felívtam a férjem is, hátha mégis szeretne még egy utat. Végül is rávágta, hogy ok menjünk. Innen felgyorsultak az események. Szóltam a körülöttem lévőknek, hogy ha jönnének most szóljanak, mert ha magamnak megveszem a jegyeket, másnak már nem tudok foglalni, és összesen 6 jegy foglalására jogosít a tagságim. Végül is összesen 8-an utaztunk, az egyik kolléga magának volt kénytelen vásárolni (neki egy kicsit drágábbak voltak már a jegyek)
Elkezdtem összeállítani a városlátogatás részleteit. Ebben az internet nagy segítség.
Mire útnak indultunk kinyomtatva, lespirálozva készen állt az itiner.
Nagy kihívás 8 főt egyben tartani, főleg úgy, hogy mind mást akar, nem is sikerült mindig, és a végén már nem is törekedtem rá. Kijelentettem, hogy menjen mindenki oda, ahová akar, este találkozunk.
Az első 2 napon közös programok voltak előre leszervezve, jegy megvásárolva.
1. nap Colosseum, Forum Romanum, és ami belefér.
Elindultunk a Colosseum felé, de nem teljesen azon az útvonalon, amerre a google-n előre megterveztem, így kissé eltévedtünk. Azonban Rómában bármerre tévedsz, mindenhol látnivalóra találsz. Egyenesen a Lateráni Bazilikába tévedtünk.
A Lateráni bazilika a legrégibb és a legmagasabb rangú Róma 4 pápai bazilikája közt (beleértve a jóval ismertebb Szent Péter Bazilikát is) "Minden templom anyja és feje" az ökumenikus anyaegyház cím birtokosa. Itt található a pápai trón is. Viszont tömeg nincs.





A tábla arról tanúskodik, hogy a pápa elküldte Istvánnak a koronát



Az eredetileg a Forum Romanumon álló Szenátus épületének bronzkapuja


 Innen már tényleg a Colosseum keresésére indultunk, persze meg is találtuk.







Miután bejártuk a Colosseumot, elmentünk ebédelni, ebéd után a Forum Romanum következett











Majd a fiúk rátaláltak egy közelben lévő Vespa múzeumra


Majd a Velence téren álló Viktor Emanuel király nevét viselő emlékmű következett. Út közben persze megcsodáltuk a Traianus Fórumát, és oszlopát.









Innen vacsorázni indultunk, de út közben bele botlottam a Capella della Madonna kápolnába, amit már az interneten kiszemeltem, de aggódtam, hogy hogy fogom megtalálni. Nos csak úgy séta közben egyszer csak megláttam a kis sikátort, ami a kápolnához vezet.

 


Ez egy nagyon kicsi kápolna, de annál igényesebb kialakítású összesen szerintem 20 embernél több nem fér el benne.
Vacsora után következett a Trevi kút, majd a szállás felé vettük az irányt.



Úgy terveztem, hogy egy bejegyzésben leírom az utunkat, de már látom, hogy csak az 1. napról annyi képet szúrtam be, hogy inkább 2 részletben számolok be Rómáról. Tehát folytatása következik! :-)

Nincsenek megjegyzések: