hétfő

Kullancs veszély!

Bevallom őszintén, én még nem voltam érintett kullancs témában. Eddig sem engem, sem a gyerekeimet nem kóstolta meg egy kullancs sem. (lekopogom) Riasztó azonban az a lehetőség, hogy milyen megbetegedéseket okozhat egy ilyen "fenevad".
Az aktualitás, ami miatt írok erről, az az, hogy egy héten belül Zokni cicánk 2 ilyen fenevadat hozott be a lakásba (legalábbis ennyit vettünk észre) Zokninak is és Rúfusznak is van bolha, illetve kullancs riasztó nyakörve, állatorvos keresztapánkat megkérdezve azonban még az sem jelent 100%-os védelmet, ha nyakörvvel párhuzamosan ilyen témára kifejlesztett cseppekkel kezeljük kedvenceinket. Mindenesetre azért összecseppezzük Rufit, és Zozót is. Viszont arra még nem találtam megoldást (részmegoldást), hogy Zokni szőrére kapaszkodva a lakásba ne kerüljön be ez a dög. (hacsak egyik napról a másikra ki nem tiltjuk a macsekot a lakásból) Most éppen minden bejövetelkor ragacsos szöszeltávolító hengerrel áthengereljük. Kiváncsi lennék, hogy valakinek van-e erre valami praktikája.

2 megjegyzés:

Luca írta...

Ancsa, nem a szőrére tapad Zokninak. Hanem a bőrébe. De a kullancsírtó miatt leesik róla. Azért találod meg a lakásban. Ha nem lenne bekenve, akkor rajta maradna. Nem tudsz mit csinálni. Nekünk volt egy macskánk, azon mindig volt kullancs. Szinte hihetetlen, hogy a mák szemnyi kullacsból micsoda hatalmas élősködő lesz.

ancsapancsa írta...

Hát azt nem tudom, hogy próbálta e előtte harapdálni, de amikor megtaláltam, akkor éppen a szőrén ücsörgött.
Olvastam róla. Azt írják, hogy ennek a dögnek nincs kimeneteli nyílása, ezért azokat a dolgokat, ami neki nem kell (kvázi kaka), azt visszajuttatja a páciensbe, akit éppen szívogat. Brrrr!