vasárnap

Angol karácsonyi puding

Vagy valami hasonló.
Már nagyon régóta szeretném megsütni, megkóstolni. Persze, lehet, hogy érdemesebb lenne először az eredetit megkóstolni, hogy tudjam, milyennek is kell lennie a végeredménynek.
Nem a tradicionális receptet választottam ki. Több ok miatt sem. Egyrészt, nincs marha faggyúm, másrészt nincs barna söröm, harmadrészt nincs időgépem, amivel 5 héttel korábbra vissza tudnék menni, ugyanis azt 5 héttel korábban össze kellett volna állítanom.
Szóval maradt egy gyorsabb recept, és igazából azt is csak iránymutatóan vettem figyelembe.
Az eredeti recept:
12,5 dkgliszt
1 tkszódabikarbóna
12,5 dkgolvasztott vaj
3tojás
4 ekbrandy
1 ekfahéj,
szerecsendióvirág,
szerecsendió,
szegfűszeg,
szegfűbors
1citrom héja
1narancs héja
35 dkgvegyes aszalt-kandírozott gyümölcs: mazsola, kandírozott narancs és citrom, cseresznye, aszalt sárgabarack, füge, szilva
1kicsi reszelt alma
1kicsike reszelt répa
15 dkgmandula, mogyoró és más kedvelt olajos mag
20 dkgcukor

Én így alkalmaztam:
12,5 dkgliszt
1 tkszódabikarbóna
12,5 dkgolvasztott vaj
2tojás + megmaradt tojásfehérje más sütiből
4 ekbrandy + érzésre még néhány kanál + néhány löttyintés
1 ekfahéj,
szerecsendióvirág,
szerecsendió,
szegfűszeg,
szegfűbors
1citrom héja
1narancs héja
35 dkgvegyes aszalt-kandírozott gyümölcs: mazsola, kandírozott narancs és citrom, cseresznye, aszalt sárgabarack, füge, szilva, áfonya
1kicsi reszelt alma
1kicsike annál egy kicsit nagyobb reszelt répa
15 dkgmandula, mogyoró és dió, némi dejó (mert elfogyott a dió)
15 dkgbarna cukor + 2 teáskanál melasz (most vettem a melaszt, nagyon fincsi hasonlít a juharszirupra)

1 db jénai tál helyett 4 db tálkát használtam, ami igazából az ikeának egy régebben forgalmazott nagyobb méretű mécses tartója, amit annak idején leértékelve vettem, és soha nem volt mécses tartóként alkalmazva.
Másfél órai vízfürdőben sülés után jelenleg hűlnek a kicsikék.
A puding próbája a holnapi napon következik majd be. Mondjuk a család nem osztja a lelkesedésemet, de én nagyon kíváncsi vagyok.

Kiegészítés 12. 25.-én. A puding próbája:
Nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések: