hétfő

Tápióka puding kicsit másképp




A miért éppen Minesota, Csengetett Milord?, Esőember filmek után mindig felpiszkálódik az érdeklődésem a tápióka puding iránt. Először csak sejtettem, hogy eszik (nem isszák), de fogalmam sem volt, hogy hogyan kell elkészíteni. Ugye a google a jóbarátunk, de sajnos ebben a tekintetben túl sok információt ott sem találtam. Végül a rendelkezésre álló receptek nyomán elindulva eddig úgy készítettem, hogy a tápióka gyöngyöket mandulatejbe áztattam, az áztatási idővel kapcsolatban azt tapasztaltam, hogy a 2-3 óra a legoptimálisabb, így aránylag rövid főzési idő alatt is megpuhulnak a gyöngyök. Tűzre téve takarék lángon mindig annyi mandulatejjel felöntve, amit felvett főztem, míg a gyöngyök megpuhultak. Tettem bele eritritet, vagy negyedannyiugyanannyi édesítőt. Magában, vagy rétegezve cukormentes lekvárral, vagy gyümölcszselével tálaltam.
Ma homlokon rúgott a mázsa (jobb körökben homlokon csókolt a múzsa), és narancslébe áztattam a tápiókát. Áztatás után kis vízzel, mandulatejjel, majd további narancslével takarék lángon, sűrűn kavargatva csillagánizzsal, darabos fahéjjal (én fahéjvirággal), vanilia kivonattal, rumaromával 2 teáskanál negyedannyis édesítővel ízesítve megfőztem. 
Szerintem nagyon finom így. Kellemesen pikáns, savanykás.
Kicsit megmutattam neki a datolya szirupot, de csak éppen annyira, hogy valami minta legyen rajta. 
Mennyiséget azért nem írok, mert én is csak szemre méricskéltem, menet közben látszik, hogy mennyi folyadékot igényel még, hogy megfőjön a tápiókagyöngy, édesíteni ízlés szerint, kóstolgatás után.

Nincsenek megjegyzések: