szombat

Pizzát sütöttem

Az én pizzám a barátaink, ismerőseink közt nagy szimpátiának örvend. Volt már olyan szülinapi buli, ahol 25 gyereknek 16 db 32 cm-es pizzát sütöttem (gondolhatjátok, hogy sokat nem láthattam a buliból) és az utolsó morzsáig elfogyott. És volt már olyan családi nap a suliban, amikor egy teljes osztálynyi gyereknek, szüleinek, az én vezényletem alatt készült ... hhúúú nem is tudom hány pizza. A gyerekek a többi osztályból is hozzánk jöttek kajálni. Na, akkor is, és azóta is minden anyuka engem ostromol a pizza receptemért. Most Móni gastroblogján felbuzdulva én is közzé teszem annak az ételnek a receptjét, amihez elég jól értek.
Tehát a recept. Ebből a mennyiségtől 2 db 32 cm-s pizza jön ki:
30 dkg liszt,
1/3 élesztő (a port nem szeretem),
1 dl tej,
1 kockacukor,
néhány kanálnyi oliva olaj,
egy csipet só,
egy csipet oregano,
egy csipet bazsalikom,
langyos víz,
ketchup,
reszelt sajt
bacon, vagy valamilyen husos szalonna,
lila hagyma (ez a szalonnás-lilahagymás a család kedvence)
Atejet a kockacukorral langyosra melegítem, felfuttatom benne az élesztőt.
A lisztet mély keverő tálba szórom (nem szoktam méricskélni, csak úgy saccra), bele szórom a sót, és a szárított fűszereket (oregano, bazsalikom), mehet bele a felfuttatott élesztő a tejjel, rálocsolok egy kis oliva olajat, és egy kis langyos vizet.
Ilyen ragacsos lesz az elején, ezért nem is kézzel, hanem keverő kanállal állítom össze
Egy kis liszt rászórásával elkezdem összegyúrni. Lágy tésztát kell kapni, akkor jó, ha nem ragad. A liszt szórásával vigyázzunk, nem jó, ha kemény lesz a tészta. egyszerre mindíg csak kis mennyiséget szórjunk rá. Ilyen lesz:
Letakarva kb 20 perc alatt meleg helyen kelesztem. Miközben a tészta kel, feldarabolom a feltétet gyufányi csíkokra: , és közben a tészta kb a duplájára nő:
A tésztát elfelezem, és olajos kézzel kiolajozott pizza tepsibe téve, addig nyomkodom, míg egyenletes lesz a vastavsága (egy kis peremmel), és kitölti a tepsit.

Mehet rá a ketcup (az enyém saját készítésű volt)
erre a szalonna csíkok, lilahagyma csíkok szálaira szedve,
sajt,
180 fokos sütőben egyenként 15 perc alatt megsül:
A család még forrón beburkolja
Természetesen mindenki saját izlés szerint tehet rá más feltétet, én is több félét szoktam
ananász-sonka
sonka-kukorica
sonkás-gombás
......

5 megjegyzés:

Luca írta...

Ancsa úgy veszem észre több dolog is van, amihez nagyon értesz! Ez a pizza is marha jól néz ki. Én is szoktam házit sütni. A margarita nagy kedvencünk. Annyi különbséggel csinálom a tiedhez képest, hogy friss fűszereket szoktam apróra vágni és rászórni.

ancsapancsa írta...

Mióta este 6,7 körül keveredek haza, és a Heni kitúrt a konyhából, azóta leszoktam a konyhatündérkedésről, de amíg a lányok kicsik voltak, nagyon sokat főzőcskéztem. Érdekes, hogy el lehet tőle szokni. Hétközben házhozszállítós kaját eszünk, mert ahányan vagyunk, annyi félét szeretnének enni, ezért egyszerűbb rendelni, mint 4 félét főzni naponta (este 7 után!!!!).

Luca írta...

Igen, ez nálunk is így van, pedig én itthon vagyok. Amig kicsik voltak a gyerekek mindennap főztem, délfelé volt ebéd. Mióta nagyok és sokszor a suliból nem is jönnek haza 4-5-nél előbb, én sem csinálok már mindennap kaját (bár azért az ritkán fordul elő). Ráadásul mi is szeretjük a "kinti pizzát", van egy isteni kinai kajálda is. És eltolódott az ebédidő is. Annyira azért nem, mint a norvégoknál, de mi is később kajálunk.
Az meg kimondottan bosszant, amikor megcsinálom az ebédet és a kölekek mást és máshol esznek. De hát ez van.

Endy oldala írta...

A pizza recept nagyon jó!
Kipróbáltam és bevált!
Köszi!

ancsapancsa írta...

Endy! Most találtam a kommentedre! Örülök, hogy láttalak, és hogy neked is bevált a pizza!