csütörtök

Medvehagyma pesto

Mióta pár napja szert tettem arra a jó nagy csokor medvehagymára, azóta különböző hasznosítási ötleteket találok ki, vagy meg az interneten a medvehagymára.
A pesto-t imádom. Bevallom, hogy ezzel a rajongással egyedül vagyok mind a családban, mind a kollégáim között, de ez engem a legkevésbé sem dúl fel (legalább mind megmarad nekem). Több blogon, weboldalon is találtam a pesto-hoz hasonló felhasználását a medvehagymának. Igaz, hogy végül egyiket sem tartottam be sem arányok, sem hozzávalók terén, bár talán a leginkább az Eszter befőz blogon találhatóhoz hasonlít az enyém, de kicsit leegyszerűsítettem, ez szerintem végül is nem vált kárára. Néha a legegyszerűbb ételek a legfinomabbak.
Tehát a medvehagyma csokrot nagyobb darabokra vágva bele tettem az aprító gépbe, aprítottam, rá a száraz serpenyőben megpirított hántolt tökmagot, ismét aprítottam, ráöntöttem kb. fél deci tökmagolajat, és reszelt parmezán jellegű sajtot, sót, borsot, citromlevet, ezzel is átpörgettem. Mindent csak érzésre. Újabban nagyon improvizatív vagyok a konyhában (sőt, ha jobban bele gondolok soha nem tartottam be szóról szóra egy receptet sem, ezen a férjem szokott is élcelődni)
A sajtot ebben a reszelt verzióban vettem pár hete (sőt hónapja) egy gyenge pillanatomban. Igazából soha nem tudtam semmire használni, de itt ebben a receptben szerintem megtaláltam a megfelelő hasznosítását. Persze tudom, hogy nem ez a legjobb megoldás, de miután túl vagyok a pesto-m kóstolásán, állíthatom, hogy olyan nagy hátrányára nem lett. A citromlé kellemesen pikáns ízt ad neki.


Lezárható dobozban érik egy kicsit, aztán holnap az egyszeri puding sorsára fog jutni, miszerint megeszem (legalábbis egy részét)
Majd beszámolok róla, hogy milyen volt.

04.06.
No. Megtörtént a kóstolás. Isteni!!!!
Az erőteljes ízt nem árt lágyítani egy kis tejföllel, tejszínnel (én az igazi pestot-t is szoktam), de nagyon finom. Úgy hiszem újabb medvehagyma beszerzés következik a hétvégén.

Nincsenek megjegyzések: