vasárnap

11. és 13. feladat a közös varrásból

Anyukámnak vannak aranyköpései, amiket máshol még nem nagyon hallottam, maximum a nagynénéimtől.
Ilyen pl. a "nem akarásnak nyögés lesz a vége", és a "mindent lehet, csak akarni kell".

No ez a "mindent lehet" néhányszor nagyban is bebizonyosodott, csak én eddig úgy hívtam "minden a fejben dől el", de tulajdonképpen egyről szól ez a két megfogalmazás.

Huszonakárhány évesen pár hónappal az esküvőnk után autó balesetem volt. A húgom is velem volt, de szerencsére neki nem lett semmi baja. Én bevertem a fejemet, felhasadt a szemem közvetlen közelében a bőr, nem is tudom hány öltéssel varrták össze, és a jobb felkarom ripityára tört, elvesztettem az eszméletemet is ezalatt valamit "álmodtam" is, máig sem tudom, hogy mi volt ez az "álom". Mindenesetre fényt nem láttam.
A Honvéd Kórházban raktak össze. 2 műtét után a mai napig benn van a karomban 8 csavar, és egy hosszú fém lemez. DE! Sérült egy ideg, ami a kézfejem mozgatását végezte. Gyakorlatilag csak lógott a kézfejem, és az ujjaimat csak összeszorítani tudtam, kinyújtani nem. És ez a JOBB kezem volt. Több mint 8 hónapon keresztül tartott a gyógyulásom, és az elején mindenki meg volt győződve róla, hogy így marad a kezem (szerencsére ezt nekem nem mondták, mert lehet, hogy bele is nyugodtam volna) mindennapos gyógytorna után 6 hónap múlva kezdett halvány remény derengeni, hogy fel tudom emelni a kézfejemet a lógó helyzetből. Szorgalmasan jártam a gyógytornára, holott semmi változás, javulás nem történt. Ősszel volt a baleset, és májusban amikor elkezdődött a nyári meleg, egyszer csak dühös lettem. A lógó kézfejem miatt a csukló belső felén összetorlódó bőr a melegben beizzadt. Máig emlékszem erre a dühre, elegem lett ebből a tehetetlenségből. Rá pár napra a gyógytornásznőnek mutattam először, hogy a kézfejem nagy erőfeszítés árán fél centivel meg tudtam emelni. Az egész kórház összecsődült (na jó! csak azok, akik engem kezeltek, és műtöttek). Innen már aránylag gyorsan javult. A gyerek kori barátom doktorrá avatásán, már kezet tudtam fogni azokkal, akiket bemutattak nekem, és nem csak beleejtettem a kézfejem a kezükbe. A banketton már tartani tudtam jobb kézzel a villát. Mondjuk a húst még mindig másnak kellett felszeletelni. Nemsokára az ujjaimat is ki tudtam nyújtani. Tudtam mutatni, hogy 1, 2, 3, 4, és nagy nehezen, de végül mind az 5 ujjamat ki tudtam nyújtani. Minden egyes ujjamon hetekig dolgoztunk. Ez után jött az örökösen felkötött karom könyök ízületének a kinyújtásának megtanulása (mai napig nem sikerült teljesen, de ezt már csak én veszem észre). Ez összességében majdnem egy teljes év volt.

Bocs a kitérőért,  ezt csak annak illusztrálására írtam le, hogy nagyban is működik a "mindent lehet, csak AKARNI kell" elv.
Nem akartam én erről beszélni, nem is értem, hogy hogy bukott ki belőlem. Na mindegy, ha már leírtam, maradjon.

Kicsiben pedig:
Nagyon nem volt kedvem a 11. feladathoz a seminol technikához, de tegnap egyszer csak minden különösebb elhatározás nélkül leültem a varrógépemhez, és megvarrtam. Nem állítom, hogy meseszép (a kép különösen randa, homályos lett), de elkészült, a rongyos zsákból származik minden alkotó eleme.
A 13. feladat a 3D-s nyakkendő minta. Nem ismertem eddig, de egyébként hihetetlenül egyszerű a megvarrása. Mondjuk nem egy látványos blokk, gondolom attól nyakkendő minta, hogy 45 fokban elfordítva csokor nyakkendőre emlékeztet.
A Vad ludas blokkot is szétbontottam, és egy kicsit látványosabbá tettem azzal, hogy elforgattam a ludakat.

Méretileg  a blokkok kezdenek kicsit eltérőek lenni, majd akkor  fogom őket közös nevezőre hozni, ha mind a 25 feladat elkészül.


csoport kép

nyakkendő

Seminol

Vadludak

3 megjegyzés:

Luca írta...

Ancsa örülök, hogy elmesélted a baleseted és a gyógyulásért a küzdelmedet.
Ezek a szólások nálunk is mentek. Hallottam én is többször.
Nagyon szépek a blokkjaid. Van egypár kedvencem belőle. De a legeleg nekem a katedrál blokkod...

Anyinyóka írta...

Nem semmi a kitartásod,le a kalappal előtted. Egy ilyen kreatív embernek nagy szüksége van a jobb kezére!
A seminolt pedig én is egészen tegnapig halogattam, és a végére megbarátkoztam vele.

mibolyka írta...

A történetedet már ismertem, de nem árt az embernek újra és újra elolvasni és elgondolkodni rajta.
Nagyon szépen meggyógyultál, hiszen ilyen csodás dolgokat hogyan tudtál volna létrehozni.
Ma sokszor gondoltam rád és a foltjaidra. Foltvarrós kiállításon jártam Szentendrén.
Vittem a cicás táskát is!
Változatlanul irigylem a kitartásodat és a türelmedet.