vasárnap

Mandulás pisztráng

Nem nagyon szoktam halat sütni / főzni. Ennek oka szerintem elsősorban abban rejlik, hogy apukám egy legénykori negatív élmény miatt nem ette meg a halat, ami azzal a következménnyel járt, hogy anyukám nem is használta ezt az alapanyagot. Tehát gyerekként nem volt alkalmam megszeretni a halat.

Fiatal koromban gyakran látogattunk barátokkal egy éttermet Újpalotán a Kék Pisztrángot, aminek az egyik specialitása a mandulás pisztráng volt, amit, nagyon szerettem, de olyat azóta sem ettem, hiába volt ugyanez a neve az adott ételnek más étteremben. Mikor a Lidlben észre vettem, hogy árulnak pisztrángot, elhatároztam, hogy megpróbálom reprodukálni azt "a mandulás pisztrángot"

Nos a halat megpucoltam, beirdaltam belül besóztam, és citromos borssal bedörzsöltem egy-egy ág rozmaringot, és egy félbe vágott citrom karikát tettem a hasüregbe. Kívülről sóval, fokhagymasóval dörzsöltem be, majd mandula liszttel beszórtam, szilikonos kenőecsettel felvert tojással kentem be, és durvára vágott mandulába hempergettem. A tojás kenőecsettel történő felvitele egy új ötlet részemről. Egyrészt nincs olyan hosszúkás tányérom, amibe a felvert tojást tehettem volna, és a hal is belefér, másrészt így elég volt 4 db halhoz 1 db tojás. Olajozott alufóliával bélelt tepsin mehetett a sütőbe 200 fokra 20 percre a sütőbe. Tálaláskor jót tesz neki egy kis frissen csavart citromlé, sőt én készítettem hozzá egy kis durvára vágott fokhagymás petrezselymes olivás öntetet.
Nem lett olyan, mint az az ominózus mandulás pisztráng, de nagyon finom volt.

Ez a recept maradéktalanul megfelel a paleo szabályoknak is.

1 megjegyzés:

Luca írta...

Akkor még próbálkoznod kell más fűszerezéssel. Nagyon finom lehetett.