szombat

Paleo eper torta és egyebek

Ezen a héten kijutott a sütésből főzésből. Kicsi lányom is eljutott a ballagásig, tehát a ballagásra meghívott rokonoknak, barátoknak a ballagás után egy kis vacsorával egybe kötött beszélgetés volt tartva.
A meghívottak java részt normál táplálkozási igényűek voltak, plussz ugye voltam én a paleómmal, illetve egy Krisna tudatú, és annak elvei szerint élő vendég.
A menü:
 - egybe sült fasírt (paleo kompatibilis)
- töltött dagadó (paleo kompatibilis)
- sült csirkecomb (paleo kompatibilis)
- brokkolis rizs (nem paleo)
- sült zeller (paleo)
- meggyes sütemény tojás nélkül (krisna kompatibilis)
- gobi alu sabji (krisna)
- eper torta (paleo)
- pogácsa (nem paleo)
- kukorica saláta (nem paleo)
- túró torta (nem paleo)
Kicsit strapás volt, pedig még rendeltünk is hozzá 8 személy részére vegyes tálat.
A saját részre készített ételek esetében - bár elvileg csak én vagyok paleós - sokkal nagyobb mennyiségeket készítettem, mivel számítottam rá, hogy mindenki meg akarja majd kóstolni (és így is lett) Mindenki oldalát fúrja, hogy ha annyi mindent nem ehetek, akkor vajon mit is eszek. A sült zellerért mindenki oda volt, a fasírtban, és a töltött dagadóban senkinek nem tűnt fel, hogy nem tartalmaz zsemlét, az eper tortából alig maradt nekem, ezért ma új tortát készítettem magamnak. összességében mindenkinek ízlett, és mindenki megnyugodott, hogy nem vagyok fényevő, és megdícsértek, hogy hogy lefogytam. Egyébként valóban. Eddig nem nagyon dicsekedtem vele, de szeptemberben kezdett (nem is annyira a súlycsökkenés miatt, inkább a pajzsmirigy alúl múködésem miatt) paleo életvitelem alatt 12 kg-t fogytam a mellett, hogy mennyiségileg az étkezéseim normál adagok, szinte mindennap eszek csokoládét (ét), sűrűn süteményt.

Tehát az epertorta receptje:

A "tészta":
- kb 10dkg vegyesen: dió, kesudió, mandula
- kb 10 dkg vegyesen: aszalt cukrozatlan datolya, aszalt sárgabarack
- 1-2 teáskanálnyi szűz kókuszzsír
- 1 teáskanálnyi  kakaó cukrozatlan
ezeket aprító gépben összedarálva egyneműsitjük. A kapott masszát egy kisebb torta forma aljára simítjuk.
A krém:
- 1 doboz cocomas
- 1/2 csomag Horváth Rozi zselatin
- negyed kg eper (lehet más gyümi is természetesen)
- eritrit izlés szerint 1-2 teáskanál
- fél dl mandulatej
A mandulatejjel elkeverem a zselatint, kicsit duzzadni hagyom, majd felmelegítem, mikor langyosra hűlt, hozzáadom a cocomast, és az epret, és botmixerrel pürésítem. Lehet próbálkozni a cocmas habbá verésével, valamennyit lazítunk is a krém állagán, de kemény habra ne számítson senki. Én nem vacakolok már vele.
Ráöntöm a "tésztára" beteszem a hűtőbe, és pár óra múlva fogyasztható.




Nos én mindenkinek ajánlom.

Megyek is eszek egy szeletet belőle :-)

 

2 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon jól néz ki. Nekem is adhatnál belőle.

ancsapancsa írta...

Már elfogyott :-)