csütörtök

Új lakás textilek

Az elmúlt időszakban költséghatékony módon cseréltem le néhány lakástextilt a házban. Nem volt betervezve, ezért nem is valósult volna meg, ha nem lett volna nagyon jó vétel.
Kezdődött Karácsony előtt, amikor a húgoméknak varrtam az átlagostól eltérő méretű paplanjaira, párnáira ágyneműt. Az IKEÁban kezdtem az anyagbeszerzést. Mikor beestem, az áruházba (én a pénztárak felől cserkészem be a piac teret) egyből a pénztáraknál elhelyezett akciós kosarakban meg is találtam, amiért mentem. Ágynemű. Volt dupla paplanos, és szimpla változatban. Ezeket a mintázatúakat eddig nem láttam, de tetszett, szóval már csak a színt kellett kiválasztani. Kicsit furcsálltam, de többször is ellenőriztem az árcímkét. A dupla paplanos verzió is  a szimpla árában volt kiírva. Tévedés kizárva a címkén rajta a méret, és az ár. Végül a pénztárnál kiderült, hogy a kiírt ár téves. Azonban a kiírt ár, kiírt ár. Egy kis vita a pénztárossal, aki segítséget kért az ügyfélszolgálattól, ők leellenőrizték, hogy valóban ez az ár lett kitéve, úgyhogy megkaptam féláron a leblokkolt 3 garnitúrát. (persze az árcímkét páni gyorsasággal lecserélték) Vettem még 4 szimplát is, de annak az árával nem volt probléma. A hét garnitúrából négyet szétbontva  4 paplan és 7 párna huzatot varrtam. Maradt 1 dupla, és 2 szimpla garnitúra, + egy csomó maradék.

A szoba átalakítással kapcsolatban még dolgozunk. A falak festése kész, az új ágykeret össze lett állítva, bele az ágyrács, hétfőn megvettük a szivacs matracot. Nekünk valahogy nem jött be a matrac, ezért amikor kb 10 éve rátaláltunk egy üzletre, ahol többféle sűrűségű szivacs méretre vágásával foglalkoznak, ennél a megoldásnál maradtunk. A szivacsra készítenek huzatot is, de maga a huzat többe került volna, mint a szivacs, ezért ez a feladat rám várt. 140 × 200 cm-s mérethez a megmaradt dupla ágynemű garnitúra paplan huzatát használtam el. A régi ágy matracának huzatjából kibontottam a zippzárat, amit az új huzatnál felhasználtam, kb 1 órai munkával el is készült az új huzat. A hétvégére készül el az új szekrényhez és az asztalhoz a megrendelt bútorlapok méretre vágása. Ezeket Apa állítja majd össze. Majd még polcok kerülnek a falra, és akkor remélhetőleg már mutatható állapotba kerül a szoba.

Múlt héten egyik este voltunk a Jyskben is, mert új függönyt is terveztünk. Igazából a fő elképzelés drapéria volt, de éppen nagy akciók is voltak egyebek közt függöny fronton is. A kinézett fazon (Tennie) a szükséges méretben 1.000 Ft/ db volt, ebből a szoba ablakára 2 db-ot kellett venni. Nagy nehezen találtunk 2 db-ot (az eladó segítségével) Az ablakra feltéve mindenkinek nagyon tetszett. Másnap azzal ébredtem, hogy menjünk el egy másik Jysk üzletbe, mert az utca fronti ablakokra szerettem volna egyforma függönyöket. Hátha egy másik üzletben még kapunk ebből a fazonból. Végül is érdemes volt, mert a Dunakeszin lévő üzletben még találtunk, sőt találtam egy másik kollekciót is ( Theone ) ugyanezen az akciós áron, ebből is vettem 2 másik ablakra, ahol nagyon jól mutatnak. Nagyon tetszik.

Képekkel most nem szolgálhatok, csak egy kis beszámoló kívánkozott ki belőlem.



2 megjegyzés:

Luca írta...

Kár, hogy nincsenek képek. Szívesen megnéztem volna az IKEA-s ágyneműt. Egyébként nálunk az IKEA-ban nagy anyag várás van. Biztos lesz, vagy már van otthon is.

Anyinyóka írta...

Ügyes vagy! Várom a képeket.