vasárnap

Papírra varrás, túró torta, tiramisu és tápióka puding

Ma névnapi buli zsúr lesz nálunk, ezért tegnap rittyentettem egy túró tortát, egy jó nagy tál tiramisut.
Este rajzolgattam.
Majd szerkesztettem.
Majd varrtam.
Aztán lefeküdtem.
Ma a minden vasárnap délelőtti egyéb teendőim mellett nem bírtam magammal, és befejeztem.
Nem mondom, hogy gyönyörű, hogy pontos, és azt sem mondom, hogy ez csak a prototípus, és tökéletesítem, mert nem fogom. Én találtam ki a mintát, én szerkesztettem ki, én agyaltam, hogy hogyan lehet megvarrni. csak a tervre ráment 2-3 órám, majd a varrása is volt jó pár óra, a legnagyobb igyekezetem ellenére, sajnos itt ott pontatlan lett, de ez már így marad! ÉS SOHA TÖBBET!!
Nem is értem magamat. Nem szeretek papírra varrni. Erre kitalálok egy ilyen bonyolult mintát. Valamiféle elhúzódó pillanatnyi elmezavar lehetett ez nálam. :-) Mindenesetre, ha valakinek megtetszik, a kiszerkesztett mintát szívesen elküldöm.

Főztem ám ebédet is közben. Desszertnek tápióka pudingot készítettem. Egy pár hete keresgélek receptet a tápióka pudingra. Először az Esőember című filmben hallottam róla, majd a Csengetett Mylordban Lady Levender dobálta önfeledten Ivyhoz, majd  a Miért éppen Minnesotában is visszatért, birizgálva a kíváncsiságomat. Már régóta ki akartam próbálni. A neten található recept mind egyforma, minimális eltéréssel. Amit én olvastam, az mind kókusztejjel készül. Be kell áztatni a tápióka gyöngyöket, meg kell főni, felengedni kókusz tejjel, tovább főzni, édesíteni, ízesíteni, és a legtöbb recept valamilyen gyümölcs öntetet ajánl hozzá. Szóval beáztattam, majd feltettem főzni, felöntöttem a kókusztejjel, tettem bele egy csipet sót, ízesítettem mézzel, fahéjjal, citromlével. Kívánt valami savanykás ízt, ezért a készleten lévő lekvárokból többet is kipróbáltunk, szerintem a sárgabarack, és az áfonya volt a legjobb, de lehet kísérletezni. Szerintem borzasztóan laktató, szóval aránylag kis adagokat ajánlok tálalni, egyébként finom.

Nincsenek megjegyzések: