vasárnap

Paleo keksz

A héten valami nem stimmelt velem. 3 napon keresztül erős migrénem volt, minden kísérő tüneteivel. péntek éjjel hánytam is. Végül szombat délutánra sikerült megszabadulnom a fejfájástól.
Míg a migrénem tombolt, én nem igazán voltam cselekvőképes állapotban, leginkább csukott szemmel vízszintes állapotban vártam, hogy vége legyen végre.
Viszont szombat vasárnap megtáltosodtam. Sütöttem főztem, mostam, takarítottam, vásároltam, varrtam.
Sütöttem magamnak paleós kenyeret, de a lányom még meg is jegyezte, hogy - "semmi nasit nem csinálsz?"
Miután mindenféle jövés menés után ma 8 óra után leültem a TV elé Csillagok háborúját nézni, mégis kedvem támadt egy kis édességre. Még soha nem készítettem paleós kekszet, ezért, némi internetes kutató munka után kiválasztottam egy receptet, és míg a tegnap már (és előtte milliószor) látott Birodalom viszavág utolsó filmkockái pörögtek a TV-ben, sütéssel, kavarással, kiméréssel együtt 20 perc alatt elkészült életem első paleós keksze (ha jól belegondolok még másmilyen kekszet sem sütöttem)
Hozzávalókat egyenesen az aprítógép edényébe mértem.
160 g dió
50 g cukrozatlan (elég édes cukor nélkül is) aszalt datolya (édesítő helyett)
100 g kókuszreszelék
1 csipet só
5 g nyílgyökérliszt
ezeket az aprítógépben összedaráltam,
mehetett bele
80 g összetördelt étcsoki (legközelebb elég lesz 50 g is, nekem túl csokis)
újabb menet az aprítógéppel
azután
80 g kókuszvaj (szerintem ebből is elég lesz 50 g legközelebb)
2 tojás
újabb menet az aprítógéppel, és a kapott masszából teáskanálnyi gombócokat gömbölygettem, amiket kilapogatva a sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam
170 fokon 10 - 12 perc a sütőben, és kész is.
Rácsra rakosgatva kihűlni hagytam, és már nézem is a Jedi visszatér című részét a csillagok háborúja eposznak.
Nem állítom, hogy maradéktalanul elégedett lennék, legközelebb teszek bele egy kis utifűmaghéjat is, és talán egy kis aszalt sárgabarackot, hogy legyen benne egy kis savanykás is, de szerintem fogok még próbálkozni kekszekkel.


 

2 megjegyzés:

Luca írta...

Ezek szerint nem olyan finom, mint amilyet vártál?

ancsapancsa írta...

Túl intenzíven diós, és csokis, de azért elfogyott.