hétfő

Újabb paleós süti

Fekete erdő szelet.
A tészta a néhány hete már megsütött csokis piskóta receptje alapján készült. Csupán annyit voltam kénytelen változtatni rajta, hogy a négyszeres erősségű édesítőt helyettesítettem 2 ek. eritrittel, és 2 ek kókuszvirág cukorral, mivel a négyszeres erősségű édesítőm elfogyott.
Tehát:
100 g aszalt datolya előző este beáztatva, másnap az áztató levet leöntve róla a gyümölcs súlyát 200 g-ra vízzel kiegészítve aprító gépben pürésíteni) Ezt lehet helyettesíteni édesítő szerrel izlés szerint.
6 db M-es méretű tojás
50 g kókuszliszt
33 g kakópor (cukrozatlan!!!)
75 g kókuszolaj
25 ml víz
2 csapott ek eritrit
2 csapott ek kókuszvirágcukor
1 tk fahéj
csipetnyi só
1 tk foszfátmentes sütőpor

A tojásokat 8-10 percen keresztül a legerősebb fokozaton felverjük, mehet hozzá a kókuszolaj, a víz, a datolya püré, és a száraz hozzávalók.
1 sütőpapírral bélelt sütőlapra öntjük, és 20 percig sütjük 180 fokon.
Mikor kihűlt a tésztalapot 3-ba vágjuk.
2 lapot megkenünk meggyzselével, majd kókusztejszínhabbal.

Meggyzselé:
Fagyasztóból kivett magozott meggyet (kb. 0,3 kg volt) edénybe öntve, édesítőszerrel megszórva lekvárt főztem, pürésítettem merülőmixerrel, amihez adtam, egy tk konjak lisztet, és 2 tk utifűmaghéjat. Én kb fél cm vastag rétegben kentem a tésztára, de lehet bátrabban is, mivel a tészta be fog belőle szívni, így nekem kicsit szolíd lett a meggyréteg.

Kókusztejszín:
4 dl cocomas
1 kk konjakliszt
ízlés szerint édesítőszer (nálam 2 ek eritrit)
1 kk vaniliapor
Cocomast jól lehűtve felverni, édesíteeni, ízesíteni

A tésztalapokat egymásra helyezzük, a maradék zselét, és a tejszínt a tetején elkenjük. (ha maradt egyáltalán)

Legközelebb én annyit fogok rajta változtatni, hogy bátrabb leszek a meggyzselé, és a kókusztejszín mennyiségét illetően. Tehát nyugodtan lehet 0,5 kg meggyből készíteni a zselét, (ha maradna, kis üvegben a hűtőben eltartható, vagy készülhet belőle poharas deszert) a kókusztejszínt legközelebb 5-6 dl-ből készítem, így a rétegek közé is több jut, és az oldalát is meg tudom kenni.

A legjobb, ha egy éjszakát a hűtőben áll a süti.



2 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon jól néz ki. Szívesen megkóstolnám :)

ancsapancsa írta...

Süsd meg! Ez nem egy nagyon különleges alapanyag igényes recept. biztos ízleni fog.