péntek

Keresztrejtvény takaró nászajándékba, avagy a titkos projectről lehull a lepel

 Amikor ezt a bejegyzést elkezdem írni, még nem is végeztem a takaróval, a képeket is csak később fogom beilleszteni, de a bejegyzés megjelenését időzítettem, így csak akkor fog megjelenni, amikor kedves barátnőm és párja, megkapta, amit hetek őta nekik varrok.
Remélem, hogy örülni fognak neki!
Sokat spekuláltam, hogy milyen is legyen a takaró (mert, hogy takaró lesz, ahhoz kétség sem fért). Sajnos nem állt rendelkezésemre sok idő, úgyhogy aránylag egyszerűnek kellett lennie, de ennek ellenére személyre szólónak, és egyedinek. Miközben a mindennapjaim feladatait végeztem, pakolás közben ránéztem egy keresztrejtvényre, és hirtelen homlokon rúgott a mázsa (homlokon csókolt a múzsa helyett szabadon).
Milyen egy keresztrejtvény? Hát fekete és fehér kockák, a fehér kockákban betűk (általában kék) szerettem volna a keresztezett szavakat kibővíteni néhány közhellyel, úgymint szeretet, szerelem, love ... Viszont scrable játszós múltam már olyannyira homályba veszett, hogy nem igazán tudtam úgy értelmes szavakat keresztezni barátném, és az ő Tamásának nevével, hogy az még dekoratív is legyen, így végül úgy döntöttem, hogy kerülöm a többi sallangot, és egyszerűen a nevekre szorítkozom. Majd ezeket az érzéseket jelképek fogják képviselni, úgymint szív, virág csillag.
A következő dilemma a fekete szín lett. Túl komor. Milyen legyen? Hát mindenféle kék, abból most úgyis sok van itthon. Mivel az idő szorított, ezért a blokkok első körben egyszerűen több féle kék és fehér anyagból szabott négyzetek lettek. A fehérre betűk aplikálva, ahová kellettek a betűk. Összepróbáltam, nem tetszett! Túl egyszerű, ezért néhány négyzetet lecseréltem csálé fakunyhó, illetve crazy mintával varrt blokkra (többre nem volt idő).  Közbe jött, hogy a gépem is szabotálta a munkát. Aztán túl soknak találtam a kéket, kétségbeesett lépésként kicseréltem az egyik betűt zöldre, és több betűt is le akartam más színből, de végül hiába próbálgattam, valahogy nem passzolt hozzá más színű anyag. Végül maradt ez az egy betű zöld, a többi az eredetileg kék anyagból applikált.
A keresztrejtvény ábrájának kereteit imitáló összekötő elemek, és a blokkok összevarrása után elégedett voltam az eredménnyel. Alábélelés, tűzés roham tempóban. Még ma vár rám egy kevés tűzés (persze kézzel), szegem, és csomagolom.
Holnap, azaz ma a leánybúcsú előtt adom oda neki, mert az esküvői ceremónia előtt/után nem tudom, lesz-e alkalmam, és ez azért túl nagy motyó, ahhoz, hogy még ezzel is törődjenek.
Remélem az 50. házassági évfordulójukon ez alatt a takaró alatt bújnak majd össze! :-)

crossword guilt

(képminőségért elnézést! indulás előtt két másodperccel készült, siettem!)

7 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Nagyon szép ajándék!!! Igazán ötletes és hasznos is egyben, én baromira örülnék!:) Biztos ők is fognak!:)))) Gratula, ügyes vagy!!!

Saci írta...

Sejtettem valamit:
- kinek
- miért
- mit.
S igen nagyon szép lett!!! Szinte látom és hallom Gabit...... :-)
A dicséreteket meg csak söpörjed be, megérdemled!!! Ha úgy adódik én is kapok? ;-D

DekoRárium írta...

Ancsa nagyon szép lett! Ennek nagyon fognak örülni.

ancsapancsa írta...

Jelentem: Örültek, én is örülök, hogy tetszik nekik is, meg nektek is.
Sasa! Naná! Már csak rajtad múlik, hogy úgy adódjon!

Luca írta...

Ancsa, szuper lett! Nagyon örülök, hogy Gabi ilyen ajándékot kaphatott :))
Szasa, Ancsa takarójához tőlem meg párnákat kapsz.....

Gabryella írta...

kedves jó Ancsa!
Nem volt netem eddig, nem tudtam megnézni a beírást, most te vagy az első :-) Tényleg nagyon szép, élőben még szebb, mert nagyon szép fehér és kék színek vannak benne. Tamásom is szereti, sőt Benci imádja. Mindig mondja, hogy azzal takarjál be, amit Ancsa varrt :-))) Nagyon-nagyon köszönjük!!!

ancsapancsa írta...

Örülök! :-)